lørdag den 29. oktober 2011

Saturday dreaming...

I dag har jeg lavet lidt forarbejde til min hovedopgave. Der blev dog også lige tid til at kigge forbi Samsøe Samsøes kollektionssalg i Guldbergsgade. Jeg fandt ikke noget desværre, men så kan jeg i stedet drømme om lidt af de ting der er i butikkerne lige nu... Håber I nyder weekenden :) Som bonusinfo kan jeg fortælle at kollektionssalget også har åbent i morgen. Se facebook event her.

I've been doing some research for my final school project today. Also had the time to visit the Samsoe Samsoe outlet but I didn't buy anything... Instead I'm dreaming about these styles which are in stores now... Hope you're enjoying the weekend :)

2 kommentarer:

  1. TUSINDE tak for at hjælpe mig en smule med mit illustrater og bamboo dilemma, men håber også lige du kan hjælpe mig lidt mere (jeg kryder fingre hæhæ!)

    mit dilemma er, at man kan købe bamboo fun s inkl. photoshop, men er photoshop OK til det jeg vil bruge det til... jeg vil hovedsageligt bruge det til at skitsere og lave mønstre osv. ligesom vist, men jeg vil også gerne lave digitale mønstre, altså med billeder. Så er photoshop, noget jeg kan bruge til det i stedet for illustrator? fordi illustrator i sig selv uden bamboo er jo en mindre formue, for en studerende ;)!??

    xx Nanna

    SvarSlet
  2. Hej igen Nanna :)

    Illustrator er (som navnet også lidt afslører) til illustration - det er et tegneprogram. Photoshop er et billedredigerings program (som udgangspunkt). Jeg har arbejdet en del med prints og mønstre og synes klart illustrator er bedst til dette, men ved at nogle også bruger photoshop. For det meste arbejder man med begge programmer - feks kan man lave et mønster i illustrator og derefter lægge det over i photoshop og bruge nogle af effekterne derfra. Men photoshop er IKKE et tegneprogram.
    Illustrator bruges også i de fleste modevirksomheder til arbejdstegninger der sendes til leverandøren der skal sy stylen op...
    Jeg vil anbefale dig hele CS4 eller CS5 pakken, her får du også InDesign som er et mega sejt layout program ;) På min skole fik vi et studie-pris tilbud på pakken så mon ikke I får lignende tilbud på designskolen??
    Jeg må være ærlig og sige at jeg var så heldig at min søde kæreste havde en computer med alle programmerne som jeg har lånt igennem mit studie...

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...