mandag den 21. november 2011

Easy peasy...

Her til aften bagte jeg det nemmeste brød i verden. Jeg havde allerede alle ingredienser i skabet, det eneste jeg måtte købe i Netto var en pakke gær til under 1kr. Det kan man da kalde SU-venligt! Aftenens menu stod på karry suppe med rejer, fersken og tomater og brødet passede fint til!

Tonight I tried baking the easiest bread ever. I had all of the ingrediens at home, all I had to buy was a package of yeast - now that's what I call student friendly cooking! The menu tonight was curry soup with shrimps, peaches and tomatos and the bread was a perfect match!


Opskrift
50 g smør (jeg brugte 1/2 dl flydende Becel)
2 dl mælk
25 g gær
1 tsk sukker
1 tsk salt
350 g mel (jeg brugte alm. hvedemel)


Bland gær, sukker og salt sammen - rør indtil det bliver flydende. Bland mælk og smør i (hvis du ikke bruger flydende smør skal det smeltes i en gryde først). Rør melet i lidt ad gangen. Lav en stor flad bolle på en bageplade. Du kan pensle med lidt mælk og derefter drysse brødet med rosmarin og salt. Skal det ikke bruges som "madbrød" kan du jo pynte med sesam eller græskarkerner. 
Bages midt i ovnen ved 225 grader i 20-25min.


Easy peasy...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...